'


Mormor fyller 90 år i dag,
förstår ni hur långt liv ett 90 årigt liv är och hur mycket
man har hunnit uppleva?! Nej, inte jag heller det är sjukt
ofattbart. Hur ska man kunna resumera så många år, det
är en gåta för mig nästan.
Hon vill aldrig att man ska ge sig av och kramar en så länge innan
man får gå, ingen borde få bo ensam, jag tänker inte sluta
kämpa för din skull. Du är stark och tänk att du fortfarande
klarar dig helt själv, min lilla skrutt!

Första dagen på jobbet var riktigt bra, glada och pigga kunder
och jag har glömt hur FÖRBANNAT ROLIGT mitt yrke är
och framförallt ett av de mest uppskattade yrkena av dom alla.
Så mycket glädje, tacksamhet och Värme men även sorg
svårighet och livshistorier man får ta del av.
Jag har verkligen valt rätt här i livet. Synd att människor ska
förstöra något så stort och viktigt för någon annan här i livet
bara för att pengar och girighet är allt dom lever för, upp över
öronen svin och så jävla otacksamma när man lägger ner sin
själ för att rädda saker och ting och få allt att funka på sin
arbetsplats. Det gör ont i hjärtat att bli utnyttjad utan att veta
om det, när du själv gör allt för att du tycker det är så jävla
kul och något du drömmer om. När din dröm blir din största
skräck och när den skräcken förmodligen kommer att ta år
innan du kan börja om och bygga upp din dröm igen. Jag vill
förstöra en utav era drömmar, bara så ni vet!

I morgon blir det jobb 12-16 på en torsdag, vilken lyx man lever
och sedan köra gärnet på gymmet fram till sju. Dom tycker tydligen
att folk ska bli tjockare än vad dom redan är och har stängt på tretton-
dagsafton... Va e de för jäcla dag att fira?! Sökert nått med ett lamm,
en bonde, tvp gätter och en massa morötter. Som vanligt!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0