'

Dagen började inte som jag tänkt mig, men den slutade bra!

En ledig dag betyder sovmorgon tänkte jag och ställde
klockan på halv tio för säkerhetens skull.
Vaknar klockan 13.45 i Rena Paniken men efter att jag
slängt i mig gröten och en kopp kaffe tänkte jag;
- Varför skall jag stressa på en ledig dag?!
Jag tog de lugn och tvättade, ringde viktiga samtal i
form av tandläkaren, husläkaren (som jag ingen hade) och
en massa andra nödvändiga samtal.
Skönt att få checka av listan man skall ha tagit tag i några
månader nu, nu är det tomt med bekymmer... 
Jag tog mig sedan in till stan och fick veta att någon gång i
februari så kommer jag få en anställning på 75 procent. 
Jag har även stor chans till en heltid efter ett år har gått, 
kan ni gissa om jag är happy?! Jag ler just i detta nuet. 
Jag tog ett spinning pass och kände att efter allt detta sovande
har jag hur mycket energi som hellst i kroppen. 
Jag svettades floder och tog i som satan, riktigt skönt slut på dagen. 

Jag och min mor har spenderat kvällen och skrattat över saker 
hon skall sälja på tradera och om andra saker här i livet. 
Jag borde ge henne mer tid utav mig, för det märks att hon behöver det. 
Mamma lilla, jag älskar dig. 

 





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0