Härliga Måndag


Kom nyss in från en power walk,
det är varmt ute och jag har svettats som attan.

Sitter med mitt morgon kaffe, morgon gröt och
en hårdsmörgås med kaviar, mumms, bara äggen
som fattas.
Klockan är halv ett, jag vet, jag tog en sovmorgon
och vilde ut och det var precis vad jag behövde!
Jag har en date i stan med Linnea om någon timme
eller två, sen bär det av mot spinning klockan fem
och vi skall trampa som attsingen och vara svettiga
som blöt djur när passet är klart.
Vilken bra dag detta känns som,
jag är glad och känner ett rus av lugn och harmoni
i kropp och själ.  Vad skulle ni behöva göra för att
känna den känslan just nu?
Omvandla svaret till att verkställa det och ta hand om dig,
det är du värd !

Jag är dessutom nervös, jag skall klippa mig i morgon
vilket jag inte gjort på länge, hjälp säger jag bara.
Det blir nog bra!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0