Confused, skulle jag tro



Jag har nyss kommit hem från jobbet och ett tränings pass,
ikväll är jag själv i mitt röda stora hus och det känns faktiskt
deprimerande och ensamt. Jag skulle kunna börja gråta, typ.

Det känns som om jag borde söka till Ensam Husmor söker,
eller något i stil med Ensam husmor söker Kock, för jag har
ingen fantasi när det gäller mat och jag har inte ätit sen klockan
13.00.
Jag tänker äta riven kål, hårt bröd med kaviar på och en avokado,
nyttigt och gott. Ska jag vara ärlig, gott men mindre smaklikt.
En rolig men körig dag på jobbet, alldeles för mycket att göra
på så kort tid men vi hann med all förberedning inför i morgon.
Då kan jag lova er att jag skall skapa som bara den, det blir jag
och Monika, älskar det så enormt mkt, trot eller ej, jag tar inte
i när jag säger just; enormt mycket !
Jag älskar att ha ansvar och domdera när det gäller jobbet just,
kanske för att jag i "verkligheten" inte kan vara sån, tar jag ut
det på jobbet, terapi i mina ögon. 

Just nu sitter jag med räkningar i handen, 
Sjut upp betalningen till i morgon Sara, säger halva mitt huvud.
Skulle jag gjort om jag inte hade haft panik och andra tankar
som just nu skrämmer mig oerhört mycket. Ångest kallar jag det.
Tro det eller ej, jag tar tjuren vid hornen och gör det på en gång!
Har jag kommit ett steg på vägen är frågan?!
Ja, för jag har om ett knapp tryck gjort det, lättnaden finns inte
där, inte över huvud taget. Vad trodde jag igentligen, att ett enda
knapp tryck skulle lösa allt ?!?!

Nu ska jag inte vara den, jag är glad över att jag lever och har
det bra, otroligt bra.

                                                 God natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0