Ny start



Dagen har slutat riktigt bra,
med en gym date och fyra timmars pustanden och frustanden.
Det känns skönt att vara back on track och vilja nå målet jag
siktar mot, jag är en sån som försöker att aldrig ger upp.
Såna här mål klarar jag alltid, det är nått som får mig må bra
som människa och får en att känna sig lite nöjd med sig själv
kanske. Det återstår att se!

Jag beundrar människor dagligen, väldigt ofta varje dag, jag
kanske inte alltid säger det högt, om jag tänker efter en smula.
Det är framförallt mina älskade vänner, dom är jag stolt över
och ser upp till, varenda en av er, varje dag. Ni är dom som
känner mig mer än andra och ni är underbara för mig.
Jag tänker på människor jag har varmt om hjärtat varenda dag,
ni finns alltid med mig, vart ni än befinner er, så finns ni här hos
mig. Men tänk om man en dag helt plötsligt inte kunde se er ?!
Hur skulle våra liv då tillsammans se ut?

I dag på gymmet fanns det en människa jag beundrar så mycket
att det gjorde lite ont i hjärtat.
En kvinna i sina bästa år, hade ingen syn och gick med en
"blind pinne"som hon svepte framför sig. Hon tränade precis som
vem som hellst och hittade sin väg alldeles själv mellan olika
maskiner och tränande sprattlande människor. Hon vågade fråga
människor om hjälp, människor var hjälpsamma tillbaka och hon
Log stort hela tiden.
Hon frågade mig om hjälp i omklädnings rummet och jag kännde
mig hedrad över att få hjälpa henne, jag hade samtidigt många
frågor i huvudet jag skulle vilja ställa. Men det kunde jag bara
inte.
Jag fick tårar i ögonen när hon letade efter saker i sitt skåp,
jag kom på mig själv med att nästan börja gråta.
Hon klarar av vardagen lika bra som vi gör, på sitt egna sätt
och det är
inte något hon valt, det bara är så.
Hon hade sin bästa vän och vägvisare med sig som väntade
utanför och det var en svart, riktigt fin hund.
Tänk att hon klarar sig helt själv genom vardagen och inte
har synen med sig, tänk om det skulle hända dig, vad det skulle
förändra hela ditt liv.
Vardags hjältar, det kan vara det finaste som finns.

I morgon väntar jobb och på kvällen insprations kväll med
glögg och annat trevligt, jag längtar till jobbet, oerhört mycket!
Nu blir det ett eller fler kapitel ur Mia Törnbloms bok:
Självkänsla Nu! innan jag stänger mina ögon blå, Godnatt !







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0