Pust och frust


Heeeelt slut är vad jag är,
det märker jag nu när jag sätter mig med en kopp te i
soffan framför burken och Desperata hemma fruar härjar
runt på skärmen.
Jag har varit i full fart hela dagen, människor shoppar som
galningar och detta gör att jag måste utmana mig själv hela
tiden och hitta på nya och fräcka saker hela tiden.
Det var jag, monika och den lilla slaven (som vi kallar henne)
och vi sjöng hela dagen, skrattade och stressade som tokar.
Jag känner mig som en knarkare,
äter piller för min hy, för stress, knaprar ipren och alvedon som en
galning dessa dagar och har ett fyrtal olika burkar med vitaminer
jag aldrig får i mig dagligen. Nu ska detta som drar ner mig
få ett stopp, jag vill vara pigg glad och kunna vara mig själv
på heltid!

Jag var fortfarande stressad som en liten galning när jag kom
hem, det märkte jag då jag kom på mig själv att dammsuga
och grov städa överallt i mitt kryp in.
Skönt att få det gjort och man fortsättter liksom jobba när man
kommit hem såna här dagar.
När jag öppnar eget kommer jag aldrig lämna butiken, jobba
ihjäl mig och gå in i väggen snabbt, de e en sak som är säkert.
Dom är dessutom galna här hemma över renoveringen, dom
slutar aldrig att jobba, jag antar att dom båda älskar det.

På lunchen hittade jag en till del till min outfit, hade egentligen inte
tänkt mig detta. Prislappen sved och svvider ännu med jämna
mellanrum...
Men what the häck liksom, de blir läckert som satan!
I morgon är en ledig dag, men inge vila för det ska jag säga er.

Glöm inte Fars Dag på söndag mina vänner,
hade jag gjort,om jag inte var tvungen att mass producera och
skapa till denna dag.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0