One of these days


En lång dag är över,
jag har bundit kransar tills händerna blöder och snittat
så blodet sprutat. Mysigt jobba jag har. Man får inte
direkt vackra händer, speciellt inte när man dessutom
är blek som en barn stjärt.
I morgon väntar en brud bukett jag skall göra och jag
skall gå och lägga mig nu snart så jag kan få vakna upp
och göra den fort ! Den blir vinter vacker i vitt med bla
vita rosor och brudslöja.

Spontanitet på kvälls kvisten behövdes känner jag nu,
det var en konstig, mysig och härlig spontanitet som 
bara blev. 
Jag går och lägger mig med värdighet, lättnad och 
utan en ända fråga i min hjärna. Jag vet, det är det 
ända jag behöver veta. 

I morgon kväll blir det ett årligt julbak och glögg kväll
med mina älskade. Jag längtar till i morgon kväll, det
skall bli mysigt. Vi är små hemma fruar allihoppa vare
sig kön eller namn, ju fler bagare desto godare Bullar...

--------------------------------------------------------------------

Hur var dags formen just i dag ?
- Trött, seg, hängig, lite ork.

Vad var din motivation till att göra det just i dag?
- Komma i dom där tajta nya glansiga till på lördag, 
  bli lite gladare och piggare inför morgondagen och 
  ett steg närmare ett kroppsligt mål. Bort med fett!!

Hur känndes springturen just i dag ?
 - Jobbig som fan, läskig och jag ville dö efter bara halva. 

Jag gjorde det, jag tog mig igenom det och accepterade 
att i dag är inte min dagsform på topp men jag tänker inte
ge upp för det, jag pushar och peppar mig själv in i det
sista och upp för varje backe. Efteråt är det ju så obeskrivligt
skönt och du kan var stolt över dig själv, det ska du vara!

Jag kom fram till två saker under loppets gång:
- Om jag blir distans löpare kan ingen som lurar i busken 
och vill döda mig då jag dpringer spåret på kvällarna där det är 
mörkt och kusligt till tusen komma ifatt mig. 
Jag kommer helt enkelt vara för snabb för dom små kräken. 
Jag är livrädd., då menar jag livrädd, när jag springer den
sträckan som är nere vid sjön men i dag tänkte jag att jag ville
att någon skulle komma ut ur buskarna så jag kunde få springa
ifrån den ända hem. Jag vet, men vem pratar vi om ?!
-Blanda musiken så du har både bra och halvt bra låtar på, 
när en du eventuellt hatar eller halvt avlider av att höra 
kommer vill du bara springa ifrån den och det går fort fram.
- Att lyssna på lugna favoriter gör att du äldar på som attsingen, 
för kanalen och låtarna suger och du blir förbannad och kutar 
så du inte hinner med av ren ilska. När det sedan kommer en 
bra blir du ju såklart glad igen. 













  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0