Ett gott skratt fölänger livet


Jag är nervös,
i morogn skall jag ta svin sprutan och jag kommer
rycka undan armen 2928 gånger som ett litet barn.
Det gjorde jag när jag tog livmoderhals cancer sprutan
och grät en skvett, syster min följer med och hon skrattar
nog ihjäl sig som förra gången. Det borde vara tvärt om!
Hopas jag inte blir sjuk eller nått sånt trams, ska ju jobba
på lördag, de ska gudarna veta.

Jag kom nyss hem efter en spring runda på 5 km i spåret.
Jag hade öronen full av musik och trottsade min mörkräddhet
och sprang därför fort som tusa.
Jag är inte så illa pinkad som ni tror ska ni veta.
I våras sprang jag vårruset på 5km med tiden 28.30 och i dag
sprang jag 5:an på 27.10, det gjorde mig stolt.
Jag sprang även därefter ända hem av ren glädje!
Kankse var det den kaotiska och stressiga dagen på jobbet
som gjorde att jag hade lite extra glöd i byxorna.
Skönt med en ledig dag i morgon, det behöver jag inför min
Måndag-Söndag vecka, 09.00-19 varje dag förutom lördag
och söndag då jag slutar tidigare.

Jag skrattade åt mig själv i dag när jag körde hem efter jobbet,
jag sjöng högt som bara den och ikapp Med Lasse hela vägen från stan.
När jag tittade åt vänster vid rödljuset sitter det en hel familj som
skrattar och pekar på mig. Jag kom på mig själv att ha sjungit ca 8 låtar
då jag såg dom i ögonvrån, jag känner mig fri i en bil med musik.
Det gjorde min mindre bra dag till att sluta bra ändå, ett gott skratt
förlänger livet och jag fick äran att förlänga deras :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0